Author Topic: Letselbehartigers, onpersoonlijk of is dat standaard gebruik?  (Read 3678 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Friestyler

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
Hallo,

Sinds enige jaren ben ik bezig met mijn letselschade, reeds 2 "belangenbehartigers" op de zaak gezet en uiteraard allebei niet naar mijn wens.
Dit doet in deze niet ter sprake.

Wat mij opvalt aan beide "behartigers" is dat er weinig naar de persoon word gekeken, geen info word vergaard hoe het persoonlijke leven er na de crash uitziet, wat de gemissen zijn, wat er achter de privé schermen speelt enz. enz.

Is dit gebruikelijk en word er puur gekeken naar het medische aspect of heb ik 2 gedesinteresseerde cashgeile eigenbelangbehartigers getroffen?

Tevens ben ik altijd zéér benieuwd wat me staat te wachten, terugkoppelen van info e.d. is ook nooit sprake van geweest, meedenken over de details (waar 't me om gaat) is ook niet ter sprake geweest..
Afijn, ik zou vooralsnog een constructief antwoord willen verkrijgen over die "eigenbelangbehartigers".

Tot zover,

Vr.groet,


Friestyler

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 489
Re: Letselbehartigers, onpersoonlijk of is dat standaard gebruik?
« Reply #1 on: 22 July 2010, 11:33:37 »
Geachte heer,

Allereerst bestaat het woord Letselbehartigers niet. Niemand behartigt immers letsels!

Gezien uw klacht lijkt het mij zinvol dat u de Directie van uw huidige belangenbehartiger om een persoonlijk gesprek vraagt en uw inzichten aldaar kenbaar maakt. Vraagt u voorts of men een verslag van de bespreking maakt.

U kunt daarna altijd nog overwegen of u een klacht tegen uw belangenbehartiger bij een beroepsorganisatie indient maakt. Bijvoorbeeld de LSA, NivrE of bij de Stichting Keurmerk Letselschade (hoewel ik bij deze laatste afvraag of dat niet ten dode is opgeschreven). Als u een dergelijke weg bewandelt zal de verstandhouding tussen u en de belangenbehartiger niet meer van dien aard zijn dat u beiden naar een succesvol resultaat toewerkt.

Overigens dient elke belangenbehartiger ten alle tijden regelmatig terug te koppelen naar zijn cliënt. Zinvol is bij de aanvang van de belangenbehartiging hierover goede afspraken te maken.

Succes er mee!

Johannes de Bruin
Letselschade Haaglanden