Author Topic: Inshare/Achmea: onbekwaamheid van dossierbehandeling heeft zijn grenzen  (Read 3 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 498
Den Haag, 09 april 2025

Geachte heer (..) van Inshared/Achmea,

In reactie op uw bericht van 08 april 2025 het volgende.

Of u vat mijn brief van 3 pagina?s van 26 maart 2025 niet of u wordt - onverhoopt uiteraard ? gehinderd door een vorm van leesblindheid.

Ik heb bij brief van 26 maart 2025 over de bende van ellende bij Inshared/ Achmea uitvoerig betoogd en aan het einde voorstellen gedaan om stappen te maken maar nogmaals dat vat u niet en dat is bij Inshared/Achmea geen incident gezien de historie waar in relatief korte tijd heel veel personeel opstapte.

U negeert verzoeken tot betaling van openstaande + nieuwe behandelingskosten + medische verschotten + advieskosten rapport medisch adviseur. Denkt u dat ClaimZorg ook de functie van Bank van Lening vervult? Ontvangt u overigens w?l maandelijks uw wedde uit de zeer wel gevormde verzekeringsruif?

U wenst wel dat wij doorgaan met het kosteloos aanleveren van relevante informatie en verzoekt tevens om medische informatie zodat Inshared/Achmea zoals u zelf aangeeft kan speuren naar pre-existentie. U gelieve zich te laten voorlichten dat fishing expedition? vide de Medische Paragraaf Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) niet toegestaan. U hebt kennelijk de klok horen luiden maar waar hangt toch de klepel?

Inshared/Achmea is geen lid van het Verbond van Verzekeraars. Hoe kan dat?

Nu er geen betalingen van Inshared/Achmea arriveren ben ik met Inshared/Achmea uitgepraat. Steeds weer onbekwaamheid van dossier-behandeling heeft zijn grenzen die Inshared/Achmea keer op keer overschrijdt en zulks dient feitelijk als een schande voor het metier van de letselschade te worden aangemerkt. Ik mag die kritiek hebben nu het de belangen van elke cli?nt met een letselschadezaak in negatieve zin ernstig raakt en dat zien we niet in de vele stompzinnige tv reclames.

Ik richt mij thans voor betaling voor openstaande posten tot uw verzekerde en komen die betalingen er niet dan volgt via de Gerechtsdeurwaarder boedel-, bank- en loonbeslag. Ik zal uw verzekerde verwijzen naar Inshared/Achmea waar zij/hij beklag kan doen.

Zoals door mij is bericht is uw verzekerde (= wederpartij van cli?nt) rechtstreeks en ten volle aansprakelijk op grond van de wet. Het aanwezig zijn van een geldig verzekeringscontract tussen Inshared/Achmea en haar verzekerde levert voor die rechtstreekse wettelijke aansprakelijkheid geen enkele exceptie op. Voorts was mijn client geen partij bij het aangaan van die verzekeringsovereenkomst tussen Inshared/Achmea en haar verzekerde en is uit dien hoofde in en buiten rechte daaraan dan ook niet gebonden.

Kortom, client is rechtens niet gebonden zich uitsluitend voor zijn aanspraken op schadevergoeding te verstaan met Inshared/Achmea.

Conclusie:

Onbekwaamheid van dossierbehandeling heeft haar grenzen. Inshared/Achmea zet geen ervaren behandelaars - intern of extern - op een zware letselschadezaak en vergoedt niet de ingediende behandelingskosten ergo, laat die verder onnodig oplopen. Naarmate deze bende ellende voortduurt gaat de ergernis steeds verder omhoog en dat in een vakgebied waar professionaliteit + onderlinge zakelijke en goede verstandhouding is vereist!

Ik herhaal wellicht ten overvloede mijn verzoek dat Inshared/Achmea op deze zaak een ervaren professional zet of een dito externe schaderegelaar met bevoegdheden. Mogelijk dat we dan middels een mondelinge overleg situatie verder kunnen gaan.

Tot slot: Volgens de Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) hebben Verzekeraars elk jaar een gesprek met het slachtoffer in aanwezigheid van de raadsman. We zijn bijna 4 jaar verder maar waar blijft de schaderegelaar van of namens Inshared/Achmea?

Als u publiekelijk meldt dat u zich conformeert aan de Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) is mijn reactie: houdt u zich dan ook daar aan!

Ik plaats ook dit bericht op mijn website (Nieuws + Letselschadeforum).

Met vriendelijke groet,

Johannes de Bruin
Senior Letselschadespecialist

E-mail: debruin@claimzorg.nl