Author Topic: Aanbeveling aan de Kamer voor Lang Lopende Letselschade Zaken (Kamer LLZ)  (Read 45 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 497
Geachte dames en heren van de Kamer LLZ,

Naar aanleiding van mijn ervaring op een recente zitting gevoel ik de behoefte een aanbeveling te geven dat partijen niet alleen aan de Kamer LLZ hun stukken tijdig insturen voordat de zitting een aanvang neemt maar dat partijen ook die stukken aan elkaar versturen en elk van hen in de gelegenheid wordt gesteld daarop ? wederom tijdig ? te reageren gelijk een conclusie van repliek en dupliek in een procedure bij de rechtbank.

Het is mij en velen met mij een gewoonte in reacties op stellingen van wederpartij deze te onderbouwen met bijvoorbeeld rechtspraak, convenanten en literatuur (we worden maandelijks bediend met heerlijke vakliteratuur). Deze gewenste wijze van optreden in en buiten rechte schaar ik onder de categorie van een ?redelijke en zorgvuldige voorbereiding op een zitting?.

Immers in een mondelinge zitting kom ik niet toe aan deze onderbouwing op een reactie van de stellingen van wederpartij en moet volstaan door uit het hoofd te citeren. Dat lijkt mij niet in het belang van de zaak. Een oplossing die ik niet verkies zou kunnen zijn dat ik mijn laptop meeneem naar de zitting en mijn database rechtspraak zoekopdrachten geef en dan vervolgens mondeling de gevonden rechtspraak voordraag. Ik vrees dat deze handelwijze niet de voorkeur van de Kamer LLZ heeft en vraag u serieus naar mijn werkvoorstel zoals hiervoor geformuleerd te kijken.

Ik zie uw berichten met belangstelling tegemoet en wens u een fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,

Johannes de Bruin
ClaimZorg Letselschade