Author Topic: Achmea en kattenvoer voor de Poezenboot.nl  (Read 35 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 489
Achmea en kattenvoer voor de Poezenboot.nl
« on: 24 September 2024, 15:12:40 »
Brief aan Dirkzwager Advocaten, 4 september 2024

U is bekend dat ik in zaken tegen Achmea met instemming van de cli?nt een eigen koers vaar en niet opensta voor overleg met Achmea nu dit extra tijd vraagt en deze Verzekeraar het absurde standpunt inneemt 30% op mijn uurtarief te korten. Ik heb Achmea niet nodig om een letselschade vast te stellen.

U is uitgelegd dat elk uur dat Achmea niet correct vergoedt voor rekening gaat komen van cli?nt en dan hebben we het over inmiddels ? 100 per uur. Een dergelijke vileine opstelling van de vele soorten managers die Achmea bevolken zorgt niet alleen voor een verziekte sfeer in de dossiers maar doet tekort aan het principe dat het slachtoffer recht heeft op vergoeding van de behandelingskosten door de raadsman.

Aber das war einmal!

In beraad is in elke zaak voor openstaande bgk onze gerechtsdeurwaarder in te schakelen en deze te verzoeken voor loon/boedel/bankbeslag bij de verzekerde van Achmea over te gaan waaraan een procedure vooraf gaat.

U zult dus als advocaat met enige regelmaat naar de rechtbank Den Haag moeten afreizen naar Den Haag maar Achmea zal u ongetwijfeld goed belonen nu zij een half jaar winst maakte van ? 400 miljoen.

Overigens is een beruchte medisch adviseur die Achmea recentelijk adviseerde - hoe diep kan men zakken als grote Verzekeraar - door het Regionaal Medisch Tuchtcollege Amsterdam al eens in beraad gegeven een kamer te huren nu hij vaak bij dit College als gedaagde (!) moest verschijnen, dat scheelt reistijd.

Wellicht een idee?

Uiteindelijk verkrijgt Achmea inzage in de onderbouwde schadeclaim + medische informatie maar dat is eerst bij de eindafwikkeling die ik beleidsmatig (..) afstem door direct een concept dagvaarding in te sturen. Ik heb immers geen enkele hoop dat wij er buiten rechte uit komen en zie niet bepaald uit naar uw eindeloos lange (fee verwervende) epistels, ergo, ik stuur ze niet door aan cli?nt, die is met andere relevante zaken bezig zoals herstel van zijn/haar letsel.

De welbekende extern ingevlogen dossierbehandelaar annex tovenaarsleerling bij Achmea die door 7 vorige werkgevers als te licht werd bevonden weigerde te bevoorschotten op het verlies van arbeidsvermogen. Een gezin met vrouw en 2 jonge opgroeiende kinderen brengt de nodige kosten levensonderhoud met zich mee maar het laat Achmea gewoon koud.

Ook aan de spanningen die de financi?le perikelen met zich meebrengen in het gezin en zeker de relatie man-vrouw, daar heeft Achmea geen boodschap aan.

Voor de kosten van noodzakelijke fysiotherapie behandelingen (slechts basisdekking) werd niet bevoorschot, cli?nt was genoodzaakt gezien het financi?le gat dat steeds groter werd, daarmede te stoppen waardoor restloos herstel aan de horizon verdween (dat gaat zich terugvertalen in de hoogte van de schadeclaim).

Ook de nota behorend bij het rapport van mijn medisch adviseur werd niet door deze tovenaarsleerling van de Manager Zwaar Letsel Achmea betaalbaar gesteld.

Voorts was hij ook weigerachtig om in te gaan op mijn verzoek om een arbeidsdeskundige op de zaak te zetten voor beoordeling van de arbeidson-geschiktheid sinds onderhavig ongeval in relatie tot het niet kunnen vervullen van de zwaardere werkzaamheden die nu eenmaal bij een taakverdeling van een 2 mans autoschadeherstelbedrijf hoort.

Chapeau Achmea dossierbehandelaar meneer De (..) en uw chef uiteraard!

Feitelijk is cli?nt sinds 17 november 2022 arbeidsongeschikt - het zal een verzekeringsarts weinig moeite kosten dat vast te stellen - hetgeen leidde tot in september 2023 gedwongen verkoop van het autoschade herstelbedrijf. Daar is door mij genoegzaam over bericht en werkvoorstellen gedaan maar bij Achmea & Co kijkt men ook in dit dossier liever weg: ik noem dat treitergedrag!

Vanaf 1 april 2024 heeft cli?nt een baan in loondienst als monteur HTM bussen en volgt nog steeds interne vakopleidingen aldaar. Het echte zware werk komt daarna ware het dat een groot bedrijf als de HTM met een strenge Arbobril haar personeel arbeid laat verrichten en dat is aanzienlijk fysiek minder zwaar dan een kleine hal/werkplaats waar 2 man auto?s repareren, onderhouden en veel sjouw en tilwerk moeten verrichten. Voorts is daar natuurlijk geen financi?le reserve om tot aanschaf van modernere en super goede apparatuur over te gaan. De marges zijn immers klein en de concurrentie ligt spreekwoordelijk op de loer.

Meerdere malen heb ik Achmea verzocht om inschakeling van een re-integratie deskundige om cli?nt naar een passende baan te helpen maar ook hier hield Achmea stijf de kaken op elkaar dus zijn cli?nt en ik maar zelf aan het werk gegaan!

Achmea: Goed gedaan hoor!

Hoe durft Achmea zich te presenteren met een afdeling Personenschade, men maakt er spreekwoordelijk een bende van! Waarom op de borst kloppen dat Achmea zich conformeert aan de Gedragscode Behandeling Letselschade terwijl ze die aan de lopende band schendt!

In dit verband met het opstellen van de dagvaarding heb ik 1 vraag graag van u beantwoord:

Kan Achmea ermee instemmen - graag wel overleg met een senior dossier-behandelaar binnen Achmea - dat we de heer (..) van het NRL vragen om de door mij verzamelde jaarcijfers te gieten in een financieel rapport met daarin een analyse van de bedrijfsresultaten van v??r en na ongeval respectievelijk, of er wat over bleef na de gedwongen verkoop en de schulden van cli?nt aan de belastingdienst.

Toeval of niet maar deze rekenmeester die heel veel door de rechtbank als deskundige wordt benoemd heeft op mijn verzoek en Verzekeraar enkele jaren geleden al eens een uitstekende financi?le analyse gemaakt van dit autobedrijf en dat betrof de vorige eigenaar die arbeidsongeschikt raakte wegens een verkeersongeval (whiplash) en het bedrijf in alle facetten, materialen, werktuigen, klantenbestanden, leveranciers aan cli?nt en zijn compagnon verkocht.

Triest dat cli?nt en zijn compagnon nu hetzelfde Dante?s Inferno pad moest bewandelen en tot gedwongen verkoop overgingen. Natuurlijk zullen er concrete vragen aan het NRL moeten worden voorgelegd.

Gaat Achmea daar niet in mee dan gaat dit verzoek mee in de dagvaarding (bewijsaanbod)!

Tot slot

Uw koninklijk aanbod een fooi voor mijn (tussentijdse) bgk van ? 2.000, daar moet eerst van af  7% kantoorkosten + 21% BTW, maar daar houdt u zich met velen natuurlijk onwetend, te laten uitkeren en dan nog eens op de voorwaarde van Achmea over het door haar aan te houden belabberd lage uurtarief dat terug gaat naar 2007 (!) kan ik kort zijn:

?laat Achmea deze fooi maar besteden voor de aankoop van kattenvoer voor de Poezen Boot te Amsterdam, zie https://depoezenboot.nl

Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
ClaimZorg Letselschade
(maandag tot en met woensdag)