Bijna dagelijks verschijnt bij het inloggen op de betaalsite van ING de melding "Oeps er gaat iets mis".
Regelmatig wijzigt ING de betaalwebsite of de app. Dat vinden de zinloze marketingmanagers erg leuk en hebben ze wat te doen. Het gebruikersgemak loopt elke keer weer zienderogen terug maar bij ING ben je geen klant maar een rekeningnummer!
Er worden bij ING miljarden winst gemaakt maar het betalingsverkeer in Nederland, privé en zakelijk ligt door de rattenbende van ING spreekwoordelijk op zijn achterste en de ambtenaren van de Nederlandse Bank vinden het wel goed zo want wie weet gaan zij op een dag ook voor een vet salaris bij ING werken!
De reden dat ING dagelijks de zaak laat vastlopen is dat haar ICT is gebaseerd op software uit de jaren 90 en daar permanent vanwege DOS aanvallen updates overheen gooit. Die software uit de tijd dat de paardentram zojuist zijn laatste rit deed kan dat niet aan en dan gooit men bij ING de digitale deur (en dat is dagelijks) in het slot. Bekijk het maar, wij ING maken per kwartaal een minstens 1 miljard winst dankzij het geld dat haar klanten bij ING stallen tegen een waardeloze rente.
De Bestuurskamer waar overgewaardeerde Kasboek Managers met vette salarissen zetelen kennen dit probleem maar lossen het niet op. Dat is overigens kenmerkend voor de term Manager, een persoon die met stoere Nyenrode achtige termen beleid voert zoals teambuilding, verbinding, kernkwaliteiten, teamspirit. Feitelijk zijn de managers bijvoorbeeld bij Banken en Verzekeraars aan te merken als vieze zoetige Suikerspinnen waar je al snel genoeg van hebt.
In een podcast van het FD worden managers anno 21e eeuw ook wel het gif van het Bedrijfsleven en de Overheid genoemd en wordt betoogd dat het voeren van Beleid weer plaats moet maken voor mensen met vakdiploma's dat meer brengt dan menig universitaire bul die niets garandeert ergo, nergens voor staat.
nota bene: Bij het zojuist invoeren in de ING betaalwebsite verschijnt weer de bekende mededeling: “Oeps….” en dan komt er een linkje in beeld waar men een feedback kan geven. Dat is dus gedaan maar bij het verzenden van de feedback verschijnt dan de mededeling: “Oeps er gaat iets mis, probeer het later nog een keer”.
Zotter moet het niet worden!
Het is tegenwoordig in de mode om onze zuivere mooie Nederlandse taal in de vuilnisbak te deponeren en daarvoor Cool Blue Jip & Janneke taal te gebruiken waarbij er termen verschijnen als "oeps, oh wat vervelend, geen U meer maar jij en geachte heer of mevrouw wordt nu: beste". Vooral bij het verzekerings-concern Achmea verkrijgt men bij het doorlezen van berichten het idee dat we terug zijn op de kleuterschool.
Bij ING is bijna iedereen manager en gezien de uiterst belabberd werkende betaalwebsite – hier toont zich het causaal verband tussen manager en het niet oplossen van het probleem (..) is het voorstel de naam ING te wijzigen in:
"Oeps Bank"
Johannes de Bruin
Scheveningen