T-Mobile Klantenservice
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
Den Haag, 9 februari 2012
Ons kenmerk: (..)
Geachte dames en heren,
Onder bovenstaand kenmerk heeft mijn kantoor sinds een aantal jaren een zakelijk abonnement lopen.
Reden waarom ik mij thans schriftelijk tot u wend is gelegen in de volgende omstandigheid.
Ik verbleef in de maand oktober 2011 in Thailand voor 22 dagen en ontving op mijn mobiele nummer (...) wel 4 maal per dag x 22 dagen een ongevraagd sms bericht van T-Mobile waarin ik steeds werd geattendeerd met de volgende tekst:
Beste klant,
U hebt geen actieve pas of uw pas is verbruikt. Om gebruik te maken van mobiel internet in het buitenland Met Travel en Surf kunt u voordelig een pas kopen via de gratis mobiele website
http://www.roaming.t-mobile.nl. Liever via SMS bestellen? SMS dan DAGPASk 1 (dagpas 5 mb, geldigheid 24 uur, € 1,95) of WEEKPAS 1 (weekpas onbeperkt, geldigheid 7 dagen, € 14,95) naar 1401. Groet, T-Mobile.
In totaal heb ik dus ongevraagd gedurende mijn vakantie in Thailand 88 sms berichten ontvangen zoals hiervoor gemeld. Hierover heb ik telefonisch bij u nadien mijn groot ongenoegen geuit en gemeld dat deze ongewenste berichten mijn vakantiegevoel niet ten goede kwam.
Wat schetst recent mijn verbazing en afgrijzen.
In de periode van 1 februari 2012 tot en met 4 februari 2012 verbleef ik zakelijk in Portugal. Ik ontving over deze periode elke dag 18 sms berichten, welke luiden:
U hebt geen actieve pas of uw pas is verbruikt. Om gebruik te maken van mobiel internet in het buitenland Met Travel en Surf kunt u voordelig een pas kopen via de gratis mobiele website
http://www.roaming.t-mobile.nl. Liever via SMS bestellen? SMS dan DAGPASk 1 (dagpas 5 mb, geldigheid 24 uur, € 1,95) of WEEKPAS 1 (weekpas onbeperkt, geldigheid 7 dagen, € 14,95) naar 1401. Groet, T-Mobile.
In totaal heb ik dus ongevraagd gedurende mijn verblijf voor slechts vier dagen in Portugal 72 sms berichten ontvangen.
Ik spreek u allereerst buiten en zonodig daarna in rechte op het volgende aan:
- ongewenste buitenproportionele hoeveelheid aan sms berichten voor elke dag verblijf in het buitenland met steeds dezelfde boodschap
- ongewenste inbreuk op mijn privacy
- ongewenste inbreuk op mijn nachtrust
- ongewenste inbreuk op mijn vakantie beleving
- ongewenste vorm van mobiele stalking.
Ik eis allereerst dat u onmiddellijk maatregelen treft zodat voorkomen wordt dat ik na 1 bericht daarna die berichten niet meer behoef te ontvangen.
Ten tweede eis ik een schadevergoeding op immateriële gronden zoals hierboven wel duidelijk moge zijn voor een bedrag van € 750,00.
Mocht u aan beide eisen niet voldaan, dan wend ik mij tot de Opta, de Consumentenbond, het medium Radar, Kassa, Youp van het Hek en zet ik u op de website:
www.letselschadehaaglanden.nl/letselschadeforum dat jaarlijks door 150.000 personen wordt bezocht.
Ik zie uw berichten met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
Directeur Letselschade Haaglanden