Author Topic: Mentale klap na onschuldige arrestatie  (Read 3869 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fayel

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
Mentale klap na onschuldige arrestatie
« on: 2 November 2011, 19:06:34 »
Goedenavond


Ik heb deze zaterdagnacht (29 op 30 oktober) een nare ervaring met de politie meegemaakt en heb daar wat vragen over. Ik zou het zo kort en duidelijk mogelijk houden.

Zaterdagnacht ben ik uit geweest, tot ik uiteindelijk met 2 andere vrienden om 05:00 mijn fiets wou pakken om naar huis te gaan. Deze fiets stond bij een andere vriend van mij waar wij eerder op de avond waren bijeengekomen. Dit was al met al een kwartier lopen vanuit de stad. Eenmaal aangekomen bij dat adres, ben ik met 1 vriend even op de stoep gaan zitten om een sigaretje te roken, de andere vriend heeft zijn fiets al gepakt en is weggefietst.

Plotseling zag ik in mijn ooghoeken een auto komen aankomen rijden met groot licht aan die vol op de stoep knalde en door reed. Ik en mijn vriend stonden op en probeerden zo snel mogelijk weg te rennen. Wij dachten dat dit een los geslagen gek was die ons omver wou rijden (wat zou je anders moeten denken). Ik kwam ten val en werd achter in mijn nek gegrepen, er werd geschreeuw dat ik ben aangehouden ( op dit moment wist ik dus dat ik met de politie te maken had). Mijn armen werden met behoorlijk geweld achter op mijn rug gedrukt en er werden handboeien om geslagen. Ik werd met kracht de auto ingedrukt en de deur werd dichtgeslagen.

Onderweg naar het bureau zaten mijn handboeien zo strak dat het mij ontzettend veel pijn deed. Ik heb dit nadrukkelijke een paar keer gezegd en heb tevens erbij gevraagd of deze wat losser konden, in sommige bochten die wij maakten de auto heb ik geschreeuw uit pijn. Ik werd compleet genegeerd. Uiteindelijk werd ik de auto uitgedrukt en werd met mijn borst tegen de muur gedrukt en moest mijn handen achterom om mijn achterhoofd leggen (zoals je altijd in de films ziet). Op dit moment werd ik licht in mijn hoofd en ben ik 'out' gegaan (bewusteloos). Ik viel op de grond. Ik kan mij nog vaag een paar dingen herinneren wat er toen is gebeurd:

ik lag met mijn hoofd op de stenen ( ik heb hier nu schaafwonden van op mijn gezicht). Er is geen doekje of iets onder mijn hoofd neergelegd).

Ik kon mij een paar zinnen herinneren die er waren gezegd: Een agent zei : “Hij is maar aan het faken was!” Ik hoorde een vrouwelijke agent zeggen: “Haal hem hier weg, ik wil niet dat hij hier 'koud' wordt”.

Mijn andere vriend zat nog in een ander busje en die kon het volgende vertellen: Er stonden een stuk of 8 / 10 agenten om mij heen, die sigaretjes aan het roken waren. Ik ben niet in een stabiele zijhouding gelegd en het heeft ongeveer 30 minuten geduurd voordat er daadwerkelijk een ziekenwagen kwam.

Ik ben toen meegenomen in de ziekenwagen, hiervan kan ik mij nauwelijks tot niets herinneren. Uiteindelijk kwam ik weer bij in het ziekenhuis, mijn mond vol met zand, 2 infusen aangesloten, een duimklem en van die plakkertjes op mijn borst. Ze hebben mij verteld dat in combinatie met alcohol (wat niet hoog was voor een zaterdag avond, 1.9 promille), angst en de polsen die hard zijn afgeknepen waardoor de bloedtoevoer naar mijn hersenen was geremd, ik ben flauwgevallen. De zusters hebben mijn vader opgebeld en die is mij komen ophalen.

Ik ben toen direct naar bed gegaan, mijn vader heeft de volgende morgen contact opgenomen met de politie en ik ben toen rond 13:30 naar het politie bureau gegaan om een verklaring af te leggen.

Deze vragen werden gesteld: of ik ergens had ingebroken, hier bier hadgestolen en kapot had gegooid, of ik op een dak ben geweest en of ik met dakpannen heb gegooid. Ik wist niet wat ik te horen kreeg.

Wat uiteindelijk nou het geval was, de acties die hierboven gevraagd werden aan mij, zijn daadwerkelijk gepleegd. En de 2 agenten die ons zagen zitten op de stoep had mij herkend in het signalement van 1 van die jongen die deze acties heeft uitgehaald. De verbalisant heeft gezegd dat hij het erg vond wat er was gebeurt. Ik was geen verdachte meer en naar huis gegaan. Sinds dien heb er niks meer van gehoord. De vriend van mij die ook was opgepakt die hebben ze om pas 15:00 weer vrijgelaten.



Ik ben niet eens met hoe ik ben behandeld, het spookt mij in mijn hoofd, heb er slecht van geslapen en mijn vertrouwen in de politie is geschaad en . Mijn schoenen zijn kapot, ik heb schrammen op mijn hoofd, en heb blauwe en rode plekken rondom mijn polsen. (ik heb hier foto's van gemaakt, dit rade een familielid aan die ook bij de politie zit).

Nou was ik benieuwd wat ik hier mee kan doen, sta ik in mijn recht en is het rechtvaardig om deze agenten of misschien bureau aan te klagen, kan ik een schadevergoeding krijgen i.v.m. mentale schade en eventueel kleding?

Mijn excuses voor dit lange verhaal maar wist niet waarmee ik er anders heen moest.

Met vriendelijke groeten,

Fayel