Author Topic: Alweer een PX 10 Klant  (Read 3685 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 2
Alweer een PX 10 Klant
« on: 29 November 2009, 02:58:13 »
Hallo,

Na mijn tijd (bijna 5 jaar) als beroepsmilitiar bij de landmacht (Seedorf) ben ik nu alweer ongeveer 13 jaar afgekeurd (voor werk), in mijn tijd als militair heb ik ook veel met px-10 gewerkt en dat in ongeventileerde ruimte`s en zonder enige beschermingsmiddelen.
Dus toen ik vorig jaar via de media van het hele verhaal om px-10 hoorde heb ik mij ook als ziek zijnde aangemeld bij Defensie.
In het begin verliep alles vrij vlot, zo kwam er op 5 december 2008 al iemand bij mij langs om de benodigde papieren in te vullen, en in februari 2009 kreeg ik dan bezoek van de "arts" (iemand van ABP) om mij te keuren, dit keuren bestond uit (weer) wat invullen van verscheidene papieren en een oppervlakkig gesprekje.
Na 9 !!! maanden niets te hebben gehoord kreeg ik gisteren dan uiteindelijk een briefje van Defensie (eigenlijk van het ABP) waarin stond dat ze nu een extern buro gaan inschakelen om één en ander te kunnen beoordelen, de uitslag komt dan op zijn vroegst in de 2e helft van 2010 beschikbaar.
Ondertussen had ik dit al bij de PVDA gemeld, die op hun beurt er kamervragen over zouden stellen, maar dit zonder succes van hun kant.

Nu vraag ik mij af, wat kunnen we hier zelf nog aan doen, want met de struisvogelpolitiek van onze staatssecretaris komen we ook niet veel verder.


Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 487
Re: Alweer een PX 10 Klant
« Reply #1 on: 7 December 2009, 11:29:17 »
Geachte heer,

Er worden deze week op ons verzoek door de SP weer kamervragen gesteld waarbij de Staatssecretaris wederom naar de Kamer mag komen.

U bent zelfstandig uw zaak bij Defensie gaan aanmelden waarbij u tegenover een deskundig apparaat staat dat alle kenmerken van het vooruitschuiven van de zaak vertoont, een typische Overheidshandeling sinds de Kabinetten Balkenende.

U had zich ook bij mij als cliënt kunnen aanmelden en dat kan nog tot 18 december 2009 waarna wij geen nieuwe PX 10 zaken in principe in behandeling nemen, gezien het aantal claims dat wij reeds in behandeling hebben genomen.

Zoals bekend werken wij no cure no pay!

Met vriendelijke groeten
Johannes de Bruin
Letselschade Haaglanden