Author Topic: gebroken kies  (Read 5035 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evamooi

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
gebroken kies
« on: 30 April 2009, 08:46:37 »
Beste heer, mevrouw

Ik las op uw forum ook een letselschade geval met betrekking tot het eten van een taart waar een pit in zat met als gevolg een gebroken kies.
Ik heb zelf gisteren een kies gebroken door het eten van pitloze olijven..en u begrijpt dat daar ook een lelijke pit in bleek te zitten..
Ik wil nu de fabrikant, of AH aansprakelijk stellen, want ten eerste heb ik kiespijn, ten tweede moet ik naar de weekend tandarts in verband met koninginnendag die hogere kosten berekent en ten derde zal er een kroon op moeten worden gemaakt, met alle kosten van dien. En ik zal een aantal keer moeten verzuimen van mijn werk.
Kunt u mij vertellen hoe de schade afhandeling is verlopen bij het geval van de taart op uw forum? Of kan ik zelf contact opnemen met die betreffende persoon?
Ik hoor het graag van u

Met vriendelijke groet
Evamooi

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 487
Re: gebroken kies
« Reply #1 on: 28 May 2009, 11:47:30 »
U dient AH aansprakelijk te stellen

Ik wijs u alvast op de bewijslast. U zult als schadevergoeding eisende partij middels verklaringen van onafhankelijke getuigen dienen aan te tonen dat u inderdaad een olijf met pit in uw mond had en dat die inderdaad tot schade aan uw gebit heeft geleid.

Kunt u dit bewijs niet leveren, dan is uw vordering zwak. Misschien dat AH coulancehalve uw schade vergoedt, maar daar kan ik geen enkele garantie voor geven.

Succes ermee!

Jan de Bruin
Letselschade Haaglanden