Beste mensen,
In 2004 heb ik een brommerongeluk gehad.
Zowel ik op het brom-/fietspad als de auto's kregen groen licht.
Zonder richting aan te geven sloeg een auto af, waardoor ik hier tegenaan botste.
De verzekering van de tegenpartij eist nu dat ik kan bewijzen groen licht gehad te hebben, anders willen ze niet betalen.
Op het schadeformulier staat géén kruisje bij: heeft een rood licht genegeerd.
Dit formulier is door beide partijen ondertekend.
Op de achterkant van het formulier heeft de tegenpartij ook niets gezegd over dat ik door rood gereden zou hebben.
Door het ondertekenen daarvan gaat hij akkoord met oa: ondertekende verklaard geen info achter te houden met betrekking tot het ongeval.
Echter in een verklaring aan zijn verzekeraar verteld hij dat ik wél rood had.
Dit is natuurlijk niet waar, en blijkt ook niet uit de officiele stukken.
De verzekeraar wil geen waarde aan het schadeformulier hechten omdat er in kleine letters op staat:
dit formulier laat ondertekende geen schuld erkennen.
Het is natuurlijk een duidelijke zaak, maar toch gaan ze niet over tot betaling.
Wie heeft er advies voor dit tot de dag van vandaag nog steeds vervelende probleem?
ps. zijn "onafhankelijke" schade expert heeft met absurde smoesjes de schadeclaim meer dan gehalveerd

Zo schatte hij de schade aan een helm van 450 euro op 50 euro, omdat er een kras op zat.
Op de vraag of het verantwoordelijk was de helm te blijven gebruiken antwoorde hij: Dat is voor je eigen risico.
Hoe kan zo'n persoon dat nou zeggen
Mvg,
Martin V.