Author Topic: Letselschade door gebruik PX10  (Read 3069 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowico75

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
Letselschade door gebruik PX10
« on: 12 November 2008, 13:44:29 »
Geachte Heer,
Verrast door het bericht over het giftige schoonmaakmiddel PX10, zou ik graag uw aandacht vragen voor het volgende:
Mijn OVERLEDEN man werkte vanaf 1 januari 1966 tot zijn overlijden aan long/botkanker op 16 oktober 1986 bij de Willem II-kazerne in Tilburg.
Hij was met nog een collega de wapenhersteller in burgerdienst. Had zodoende dagelijks met het repareren en schoonmaken van wapens die gebruikt werden door de militairen.
In 1978 werd hij voor het eerst geopereerd aan longkanker aan zijn rechterlong. Hij lag in Utrecht in het Antoniusziekenhuis, waar ik, naast mijn werk op de administratie van een lerarenopleiding, dagelijks heenging. Onze 4 kinderen waren toen nog thuis. Dit was een zeer zware tijd voor ons gezin.
In 1983 werd mijn man aan zijn andere long geopereerd.
In februari 1986 kreeg hij botkanker, waaraan hij op 16 oktober van dat jaar overleed, na een hevige strijd tegen zijn ziekte. Hij kon het niet aanvaarden en bleef tot het laatst ontkennen dat hij kanker had.
U kunt zich misschien voorstellen, ofschoon dit zeer moeilijk zal zijn, wat dat voor een zware tijd was voor ons allen. Naast zijn ziekte kreeg hij zware en agressieve epilepsie-aanvallen en werd in het ziekenhuis in de gesloten afdeling geplaatst wegens gevaar voor zichzelf en de verpleging.
Zijn naam was: Antonius, Henricus, Gerardus Biemans, geboren 18 december 1933. Toendertijd wonende: eerst van maart 1965 tot november 1975 in de Kruidenlaan 148, na nov. 1975: Juraweide 333, beiden te Tilburg.
Mijn leven kwam terug op de rails toen ik na 6,5 jaar een nieuwe partner ontmoette met wie ik nu getrouwd ben.
W.M.J. Cox (vh: Biemans) - van Dijk
varastra@planet.nl