Author Topic: Schade-afwikkeling  (Read 3904 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Chantal

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
Schade-afwikkeling
« on: 21 September 2008, 14:09:48 »
Hallo,

In oktober 2004 heb ik een auto ongeluk gehad. Hierbij heb ik een gebroken hand en een whiplash opgelopen. Op dit moment was ik 21 jaar en in het 1e jaar van mijn HBO-Rechten studie. De tegenpartij is volledig aansprakelijk.

Mijn hand heeft 5-6 weken in het gips gezeten, hierna bleef ik last houden en mijn middelvinger stond scheef. Na een bezoek aan een handchirurg bleek dat er nog een breuk zat maar deze door de gipsspalk nu helemaal niet goed meer zat. Er volgde een operatie waarbij een gedeelte van mijn knokkel is verwijderd en mijn pees rechtgelegd is. Helaas zal mijn vinger nooit meer helemaal recht staan en mijn hand zal ook nooit meer worden zoals het was. De chirurg vertelde dat het in de toekomst alleen erger kan worden wegens slijtage, waarop ik een zeer verhoogde kans heb.

Voor mijn whiplash ben ik bijna 4 jaar in behandeling bij een fysiotherapeut. De laatste tijd minder dan in het begin uiteraard, maar de klachten zijn er nog steeds. Net zoals de vermoeidheid en concentratieproblemen.

Er is een test gedaan door een neurpsycholoog waaruit bleek dat ik een IQ had van 65, terwijl ik op dat moment mijn HBO studie aan het afronden was. Buiten dat dit niet goed is voor mijn zelfvertrouwen, kwam de tegenpartij met de opmerking dat mijn studievertraging door mijn lage IQ kwam. Dit komt mijnsinziens door de concentratieproblemen die ik heb sinds het ongeluk.

Op dit moment heb ik aangegeven aan mijn "belangenbehartiger" dat ik het wil afwikkelen. Ik wil geen finale kwijting aangezien er mijnsinziens nog teveel onzekerheid is met betrekking tot de toekomst van mijn hand en mijn whiplash.

Mijn belangenbehartiger is naar mijn idee niet adequaat genoeg om mij zo goed mogelijk bij te staan. Er worden email van mij doorgestuurd naar de tegenpartij zonder dat ik hiervan wist. Deze email had ik geschreven met de gedachte dat dit alleen werd gelezen door mijn belangenbehartiger, waar naar mijn idee de tegenpartij niets mee te maken had.

Er is door de tegenpartij een bod gedaan van  €1000 als ik het niet afkoop en €10.000 als ik het wel afkoop. Ik vind dit niet in verhouding staan met alle pijn die er geleden is.

Ik heb op verschillende websites gekeken die een indicatie geven van de hoogte van smartengeld maar echt wijzer word ik daar niet.

Weet iemand of dit inderdaad te weinig is? En wat een redelijk bedrag is voor de geleden schade / pijn?!

Alvast bedankt.

Chantal

Niels S

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 2
Re: Schade-afwikkeling
« Reply #1 on: 30 September 2008, 19:43:56 »
Hoi Chantal,

Ik weet niet wie jouw belangenbehartiger is maar ik zou een second opinion opvragen.
Ik zit zelf in een zelfde soort situatie en zit er ook aan te denken om met een andere partij te gaan praten die wat meer voor me doen en sneller te werk gaan.

Succes en sterkte.

Groeten Niels