Author Topic: letselschade  (Read 4211 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MVL

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
letselschade
« on: 2 April 2008, 21:55:42 »
Goedendag,

In 1993 heb ik een redelijk zwaar auto ongeluk opgelopen. (van achter aangereden op snelweg met ruim 70 km/h, bestuurder was nachtblind) Destijds was ik verzekerd van rechtsbijstand via een verzekeraar.

Lang verhaal heel kort; mij werd geadviseerd om een eind uitkering (volgens mijn finale kwijting) te accepteren in Januari 1996. Ik heb uiteindelijk circa NLG 40.000 ontvangen.

We zijn nu heel veel jaren verder, maar de  meeste klachten zijn nog steeds hetzelfde en sommige klachten zijn juist toegenomen. Ik ga nog steeds bijna wekelijks naar de chirpractor en een masseuse voor verlichting van de pijn. Ik werk wel gewoon 100%, maar heb gewoon mijn beperkingen op allerlei gebied.

Is het juridisch mogelijk om toch deze zaak opnieuw te openen op basis van mijn medisch dossier.

Met hartelijke groet,
Marco

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 487
Re: letselschade
« Reply #1 on: 29 May 2008, 15:17:12 »
Het spijt mij, maar ik geef u juridisch geen enkele kans.

U hebt getekend middels een zogeheten acte van dading (thans heet dit een vaststellingsovereenkomst). Wie tekent, die zit er aan vast!.

U kunt de overeenkomst openbreken (vernietigen of laten vernietigen) als er sprake is van:

- misbruik van omstandigheden
- dwaling
- bedrog

Als een partij bij de rechter zich op één van deze ontbindingsgronden beroept, ligt bij deze wel de bewijslast en die is stevig! Contract is contract en schept voor beide partijen rechtszekerheid dus om daarna er onder uit te komen is niet eenvoudig.

U bent gelukkig aan het werk gebleven. Ik ken uw zaak niet maar het bedrag komt mij niet erg laag voor.

Het spijt, maar of u hebt toch een correct bedrag ontvangen van de verzekeringsmaatschappij of u had niet moeten tekenen.

Over verjaring van uw vordering zal ik het maar niet hebben.


Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
Letselschade Haaglanden