Author Topic: Medirisk, verzkeraar ziekenhuis en haar medische kwalijke praktijken  (Read 3545 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 487
Medirisk
Postbus 8409
3503 RK Utrecht                                                                                                                                             
T.a.v. mevrouw mr. B.G. Hulswit







Den Haag,       29 mei 2008         
Ons kenmerk: JB MA 060927/1130PS - Padmos
Uw kenmerk:  BHU 2008-900079
               
     
   
Geachte mevrouw Hulswit,

Cliënte P. verzocht mij om een uitleg waarom u na 27 maart 2008 niets meer van u laat horen terwijl het hier gaat om een ernstige kwestie. Ik verzoek u derhalve per omgaande ten faveure van mijn cliënte om een inhoudelijke reactie.

In uw brief van 27 maart meldt u dat u wacht op de reactie van uw verzekerde. Omdat u in alle dossiers en (ook in dit dossier wel weer) de mededeling zult uitdragen dat het overleg met uw medisch adviseur en uw verzekerde een "interne aangelegenheid is", zult u begrijpen dat ik de inhoud van uw brief weinig dan ook relevant vind.

Wat wel relevant is, is mijn verzoek aan MediRisk mij schriftelijk te berichten dat de aansprakelijkheid wordt erkend en als dit onverhoopt wordt afgewezen zie ik van een daartoe opgeleid medisch persoon ter attentie van mijn medisch adviseur een inhoudelijk standpunt tegemoet.

Wat dit laatste betreft behoef ik dus niet een van Medirisk afkomstig epistel opgesteld door een niet academisch medisch opgeleide persoon, die aan de hand van het schriftelijk advies van de medisch adviseur spreekwoordelijk aan het “knippen en plakken” is geslagen en een verknipt beeld neerzet om zodoende de aansprakelijkheid af te wijzen.

In dit verband bent u ongetwijfeld bekend met het inmiddels verschenen rapport van de Ombudsman: “Overleven in de medische letselschadepraktijk” waar uw praktijken uitvoerig worden vermeld.

Ook deze zaak plaats ik op ons Letselschadeforum.



Met vriendelijke groet,
 
Johannes de Bruin
Directeur