Letselschade > Letselschade

Werken met benzeen

(1/1)

Jan:
Schrikbarend en in toenemende mate melden zich bij ons mensen met ernstige aandoeningen als gevolg van het gegeven dat men in de huidige of vroegere werkkring heeft gewerkt met schoonmaakmiddelen die de zeer kankerverwekkende stof benzeen bevatten.

Zoals ook bij asbestbesmetting is de incubatietijd heel erg lang, soms wel meer dan tien jaar, voordat mensen te horen krijgen dat ze kanker hebben en mogelijk ongeneeslijk ziek zijn.

Er wordt dan niet altijd een relatie gelegd met het werk dat men vroeger deed.

Besmetting door benzeen opgedaan op het werk levert veelal aansprakelijkheid op voor de werkgever.

De jurisprudentie op het gebied van "verjaring tot het instellen van een eis tot schadevergoeding" laat onder anderen zien dat die verjaring eerst gaat lopen indien betrokkene op de hoogte wordt gesteld (door een medicus) dat hij/zij een dergelijke vergiftiging heeft opgelopen en dat er mogelijk een verband is met vroegere werkzaamheden.

Ik roep iedereen die mogelijk met benzeenvergiftiging van doen heeft zich te melden op dit forum, ik kan zonodig van advies dienen.

Bekend is bijvoorbeeld dat in de jaren 70 tot 90 het Ministerie van Defensie al haar wapentuig van groot tot klein liet schoonmaken door haar werknemers (constabels geheten) die zonder beschermende middelen die werkzaamheden jarenlang full time verrichtten. Tegen dit Ministerie zijn inmiddels door Letselschade Haaglanden schadeclaims ingediend.

Jan de Bruin
Letselschade Haaglanden

anjes:
geachte jan mijn man heeft jaren lang als screendrukker gererkt met litters thinners en benzeen oplosmiddelin verf lijmen inkt ceramische verven . hij heeft tox encepalopatie alle artsen bezocht ook t solvent team enschede de ops verenging .t is al heel lang geleden de erge klachten kwamen pas later .de gevolgen zijn vreslijk. dementie slapeloosheid, verward de weg kwijt. onaangepast gedrag impotentie geen inzicht meer .alle artsen houden de boot af ben zelf bedreigt .alles in de kast leggen of geen medische zorg meer nou jij .hulp is er niet ook geen juridische hulp af gewezen verjaard groetjes anjes partner van ops pasient

Jan:
Ik ben toch nieuwsgierig in verband met de verjaring die u aanhaalt.

Wanneer is uw man door een medicus vertelt dat zijn gezondheidsklachten verband houden met zijn werk?



Jan de Bruin
Letselschade Haaglanden

anjes:
mijn man werkte van 1955-1972 op de koningklijke spinxs maasticht als screendrukker.met vele liters tinners onbeschermd in die onwetend ook over de klachten 1976 ernstige huidklachten in oksels liezen opname ziekenhuis nijmegen ze vertelde dat mijn man een allergie had voor kleurstoffen. zijn zaadballen kleurden blauw in zijn toen nog witte ondergoedde lijdensweg ging voort .er kwamen adem halings kl. ebn hart klachten hij kreeg een baypass ook waren er al geheugenkl voor de bay pass en orentatie problemen .ook impotentie problemen pas in 1998 vertelde de neuroloog. dat er hoogwaarschijnlijk sprake was van een ops syndroom .wij erg blij dat er duidelijk kwam, maar helaas de lijdens weg begon pas. er staat diudelij in alle papieren die hij zag waarschijnlijk ops . maar we kwamen er niet door heen een hel wat we mee maakte de artsen neurologen willen dat wij er niks meer over zeggen valt niet te bewijzen. te lang geleden en toch niks meer aan te doen .er volgde een persoonlijk gevecht in de media en de sphinxs direcktie/ heb t moeten opgeven want de begreidingen waren diudelijk. ons leven kapot al vele jaren de hel van cronische toxische encepalopatie ieder instantie de overheid de gemeente de vak bond .nergen andwoord te krijgen .ze zwijgen ons kapot leven dood en wij zijn niet de enigste. we staan ook op www.sdbn.nl  als economische doodgezwegen slachtoffer de schade aan ton zijn brain is groot groetr ton en anjes

Navigation

[0] Message Index

Go to full version