Author Topic: Bedrijfsongeval met liesbreuk letsel  (Read 4080 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 487
Bedrijfsongeval met liesbreuk letsel
« on: 29 January 2008, 13:54:08 »



Johnson Europlant
Grote Mijdrechtstraat 81
3641 RV  MIJDRECHT



uw kenmerk      ons kenmerk   
uw brief van         Hoofddorp   22 november 2007
Onderwerp   Aansprakelijkheidstelling
   
 

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij vraag ik, de heer M. , woonachtig op het adres .., te .. als werknemer van Johnson Europlant aandacht voor het volgende.

In mijn functie als line operator moet ik bij de onderhoudswerkzaamheden van een machine een zwaar onderdeel (ca. 50 kg) van de machine tillen en terugzetten. Deze handeling is erg zwaar.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Op dinsdag 11 september jl. was ik in mijn functie als line operator bezig met mijn werkzaamheden. Bij het tillen van een zwaar onderdeel voelde ik hevige pijn in mijn lies. Die dag heb ik hieraan verder geen aandacht meer besteed. De pijn werd echter heviger en als gevolg hiervan heb ik me op donderdag 13 september 2007 ziek gemeld en mijn huisarts bezocht. Deze stelde vast dat ik als gevolg van het zware tillen een liesbreuk had opgelopen. Op 18 september ben ik vervolgens geopereerd.

Ik stel Johnson Europlant aansprakelijk voor mogelijk blijvende letselschade. Mijn voorstel is dat Johnson Europlant mij een voorstel doet voor een financiële schadeloosstelling voor opgelopen letselschade. Mocht u niet reageren of uw voorstel niet redelijk zijn dan zal ik in contact treden met een letselschade advocaat.

Met vriendelijke groet,



M. A

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 487
Re: Bedrijfsongeval met liesbreuk letsel
« Reply #1 on: 29 January 2008, 13:58:25 »
Geachte heer,
 
Alvorens ik uw zaak in behandeling neem op basis van no cur no pay (10%) wil ik weten of voor uw funktie er veiligheids- en arbovoorschriften aan u bekend zijn gemaakt en of de werkgever er op toeziet dat u zich daaraan houdt.
 
Wil immers de werkgever aansprakelijk zijn dan moet er sprake zijn van schending van een zorgplicht jegens de werknemer.
 
Met vriendelijke groet
 
Johannes de Bruin
Directeur Letselschadebureau Haaglanden