Author Topic: Tennisarm  (Read 5313 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Velthuijzen

  • Guest
Tennisarm
« on: 10 January 2006, 12:47:18 »
hallo,

ik heb mij voor de 2de keer ziek moeten melden ivm een tenniseleboog ik doe beeldschermwerk onder vrij hoge druk gedurende 8 uur met minimale rust.
de werkplekken zijn niet in orde daar buro\'s ed niet aangepast zijn en als dit wel zo is werken de aanpassingen vaak niet dit is al bijna 3,5 jaar zo.

wat zijn mijn rechten / mogelijkheden daar mijn vooruitzicht medisch gezien niet voorspoedig is.

met vriendelijke groet,

BvV

Henk

  • Guest
Aw:Tennisarm
« Reply #1 on: 10 January 2006, 12:48:02 »
Er moet bewezen worden dat het letsel alleen het gevolg is van de verkeerde werk situatie en dat er een causaal verband bestaat.

Daarnaast moet ook de werkgever iets te verwijten vallen in die zin dat het niets anders mogelijk was geweest om de werkzaamheden uit te voeren. Hoe staat trouwens de arbo hier tegenover. Is er niet gesproken over aanpassing van de werkplek.

jan de bruin

  • Guest
Aw:Tennisarm
« Reply #2 on: 10 January 2006, 12:49:00 »
Het gaat in casu om een bedrijfsongeval waarvoor de werkgever op grond van art. 7:658 BW aansprakelijk is.

U dient gezien de jurisprudentie te stellen dat de werkgever te kort is geschoten in treffende voorzieningen op de werkvloer en dat daardoor schade is ontstaan.

De werkgever zal moeten bewijzen dat hij niet tekort is geschoten in zijn zorgverplichting. Lukt de werkgever dat niet dan is hij aansprakelijk.

U bent bij ons uitgenodigd voor een gesprek en advies (kosteloos uiteraard) en u kunt ons bereiken onder 070 3922715 of 070 3922716.

Letselschadebureau Haaglanden BV